Detailhandelsvisie, detailhandelsnota, retail, marketing, vernieuwing, innovatie, gianotten, henk, vastgoed, conceptontwikkeling, consumentengedrag, onderzoek, advies, retailvisie, Onderzoek, advies, ondernemerschap, innovatie, belevingsonderzoek, consumentengedrag, experience, detailhandelsvisie, psychologie, marktonderzoek, beleidsonderzoek, trendstudies, management, organisatie, veranderingsmanagement, koopstromen, koopstroomonderzoek, Presentaties, ondernemerschap, innovatie, colleges, workshops, inleiding, workshop, voordracht, detailhandel, retail, trends, consumentengedrag, retailtrends, vastgoedmarkt, marketing, college, consumentenonderzoek, marktonderzoek, conceptontwikkeling, veranderingsmanagement, strategieontwikkeling, kennisuitwisseling, kennismanagement, theorie, praktijk, beslissingen, advies, research, management

Leuk om te weten - Garma bv voor Onderzoek en Advies voor Retail, Innovatie en Ondernemerschap

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

Het leukste wat je in dit vak kunt doen is lid zijn van een professionele jury die de best practices in de sector mag beoordelen. Op dit moment ben ik lid van de jury van de beste binnenstad van ons land en van 2011 tot op heden ben ik lid van de jury van de human capital award van Kenniscentrum Handel voor het bedrijf met het beste human capital beleid in de handel. Van 2005 tot 2011 heb ik meegewerkt aan de ZO²Z prijs voor de beste zelfstandige ondernemer in de levensmiddelendetailhandel. Maar het mooiste is als je voorzitter van een jury mag zijn. Dat was ik van 2004 tot 2010 van de jury van de NRW Jaarprijs en van 2002 tot 2013 van de jury van de Retail Jaarprijzen.
Met de jury’s gebruikten we een beoordelingsmodel om tot een winnaar te komen. Dat model beoordeelde winkels, winkelcentra en binnensteden niet alleen op de functionele kwaliteit maar ook op de emotionele kwaliteit, de belevingswaarde. Het artikel dat we hierover hebben geschreven kreeg in 2011 de VOGON-PropertyNL Research Award 2010 voor het beste vastgoed artikel van het jaar.
De theorie die we hebben ontwikkeld typeert de belevingswaarde als ‘the comfort of the known en the excitement of the new’. Inmiddels hebben we het model getoetst bij circa 50 binnensteden en winkelcentra en bijna 100 winkels. En het werkt.
Download hier het artikel
Kijk hiervoor het juryrapport van de VOGON-PropertyNL Research Award 2010


 
 
Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu